بازاریابی وندینگ در ایران

بازاریابی وندینگ ماشین یا دستگاه فروش خودکار در ایران

صنعت وندینگ امروزه در دنیا در کشورهای پیشرفته بسیار رونق داشته اما در ایران هنوز یک صنعت نو پایه میباشد که جای پیشرفت فراوانی دارد.

به طور مثال طبق آمار در اروپا به قرار زیر میباشد:

  • ۲۹۵ میلیون نفر درهفته از دستگاه فروش خودکار استفاده میکنند.
  • در اروپا حدودا ۳.۸ میلیون دستگاه فروش خودکار وجود دارد که حدود ۶۲% آن از نوع نوشیدنی گرم میباشد.
  • حدود ۱۰ هزار شرکت در این زمینه مشغول به فعالیت میباشند.
  • حجم معاملات سالانه حدود۱۴.۶ میلیارد یورو میباشد.

به طور کلی پر رونق ترین بازار دستگاه فروش خودکار مربوط به ۶ کشور می باشد که عبارت اند از:

فرانسه،انگلیس،آلمان،اسپانیا و هلند.

با توجه به آماری که بررسی شد،انتظار میرود این صنعت در سالهای آتی روند رو به رشدی در ایران داشته باشد.

در صنعت وندینگ دو اصل بسیار مهم وجود دارد.

یکی مکانی که دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری نوع آن دستگاه و خوراکی های آن میباشد که برای موفقیت در این صنعت بسیار مهم است.

البته در ایران اصل دیگری هم بایدبه این دو اضافه کرد و آن بازاریابی مناسب است و آن بدلیل فراگیر نبودن این صنعت در کشور میباشد.

منبع: ایران وندینگ ماشین

 

کلمات کلیدی:

اسپرسو ساز, چایی ساز خودکار, وندینگ,وندینگ ماشین, وندینگ نوشیدنی, وندینگ قهوه.

 دستگاه فروش خودکار, دستگاه فروش اتوماتیک, دستگاه فروش خودکار تنقلات, قیمت دستگاه فروش خودکار. لیست قیمت, قیمت دستگاه فروش اتوماتیک, قیمت وندینگ, هزینه وندینگ ماشین. وندینگ چای, خرید دستگاه وندینگ, خرید دستگاه فروش خودکار,فروش وندینگ.فروش دستگاه فروش خودکار, قهوه ساز خودکار, قهوه ساز اتوماتیک, فروش خودکار قهوه. فروش خودکار نوشیدنی گرم, تلوان, لونک, ان اند دبلیو, نکتا, فروش هات چاکلت خودکار. فروش اتوماتیک تنقلات, فروش اتوماتیک نوشیدنی, فروش اتوماتیک آب معدنی, فروش تنقلات. کسب و کار وندینگvending, vending machine, snack vending, snack vending machine, coffee vending machine, necta,lonak