Arka-C1

درآمد کسب و کار وندینگ به بیان اعداد (بخش اول: دستگاه های تنقلات و نوشیدنی های سرد)

در مقاله سود کسب و کار وندینگ (دستگاه های فروش خودکار کالا) بیشتر به صورت کلی و بدون بازی با اعداد سعی شد که شما با این کسب و کار آشنایی پیدا کنید. در آن مقاله تاکید کردیم که این کسب و کار میتواند سود آوری مناسبی داشته باشد اما چالش های خود را هم دارد و بیشتر به چالش ها پرداختیم.

این مقاله در مردادماه سال ۱۴۰۰ شمسی نگارش شده است و اعداد و ارقام مربوط به این ماه است. ممکن است زمانی که شما این مقاله را میخوانید، شرایط مقداری متفاوت باشد.

پیشنهاد میکنیم پیش از مطالعه این مقاله، مقالات شروع کسب و کار وندینگ و سود کسب و کار وندینگ (دستگاه های فروش خودکار کالا) را مطالعه کنید.

در این مقاله سعی داریم سود کسب و کار وندینگ را به صورت ملموس تر و با اعداد بیان کنیم. شما نیز میتواند با همین روش محاسباتی بر اساس محلی که میخواهید دستگاه را قرار دهید، میزان درآمد احتمالی را محاسبه کنید تا با دید روشن تری به این کسب و کار وارد شوید.

شایان ذکر است که در این مقاله تمرکز بر دستگاه تنقلات و نوشیدنی سرد (مدل های تولیدی شرکت آرکا-سدید) خواهد بود.

دستگاه های تنقلات و نوشیدنی سرد رنج گسترده ای از محصولات، از انواع کیک و شکلات و ساندویچ سرد گرفته تا انواع نوشیدنی های گازدار و بدون گاز را شامل میشود. درصد سود هر یک از این کالاها متفاوت است اما به طور کلی ساندویچ سرد (اگر به صورت بسته بندی شرکتی خریداری شود) دارای کمترین میزان سود و نوشیدنی های انرژی زا و نوشیدنی های گازدار دارای بیشترین میزان سود هستند. بنا بر تجریه میتوانیم بگوییم که مقدار متوسط سود دستگاه های تنقلات و نوشیدنی سرد حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد میزان فروش ماهیانه خواهد بود.

در مورد دستگاه های تنقلات و نوشیدنی سرد پیشنهاد ما آن است که دستگاه در محلی قرار داده شود که به صورت متوسط روزانه حداقل ۱۰۰ خرید از دستگاه انجام شود. به بیان دیگر شما باید محلی را انتخاب کنید که بدانید هر روز ۱۰۰ کالا از دستگاه شما خرید میشود.

در این دستگاه رنج متنوعی از محصولات از آب معدنی نیم لیتری تا ساندویچ سرد را شامل میشود. ما پیشنهاد میکنیم متوسط هر تراکنش را حدود ۷۰۰۰ تومان در نظر بگیرید. یعنی فرض کنید که اگر روزانه ۱۰۰ کالا از دستگاه شما خرید میشود، هر کالا به طور متوسط قیمتی برابر با ۷۰۰۰ تومان دارد.

بر اساس این موارد گفته شده جدول درآمدی ما به صورت زیر خواهد بود:

جدول۱: متوسط درآمد دستگاه تنقلات و نوشدنی سرد با ۱۰۰ تراکنش روزانه و متوسط ۷۰۰۰ تومان به ازای هر تراکنش

تعداد متوسط فروش در روز

۱۰۰ عدد

متوسط ارزش هر تراکنش

۷۰۰۰ تومان

متوسط فروش دستگاه وندینگ در روز

۷۰۰۰۰۰ تومان

متوسط فروش دستگاه وندینگ در ماه

۲۱۰۰۰۰۰۰ تومان

با متوسط سود ۲۵ درصد

۵۲۵۰۰۰۰ تومان

با متوسط سود ۳۰ درصد

۶۳۰۰۰۰۰ تومان

همانطور که در جدول بالا قابل مشاهده است، شما میتوانید به ازای فروش روزانه ۱۰۰ عدد کالا، در ماه چیزی حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان درآمد داشته باشید.

اجازه دهید این بحث را کمی برای شما جذاب تر کنم! این بار فرض کنید که شما به جای ۱۰۰ کالا در روز، ۱۲۵ کالا بفروشید:

جدول۲: متوسط درآمد دستگاه تنقلات و نوشدنی سرد با ۱۲۵ تراکنش روزانه و متوسط ۷۰۰۰ تومان به ازای هر تراکنش

تعداد متوسط فروش در روز

۱۲۵ عدد

متوسط ارزش هر تراکنش

۷۰۰۰ تومان

متوسط فروش دستگاه وندینگ در روز

۸۷۵۰۰۰ تومان

متوسط فروش دستگاه وندینگ در ماه

۲۶۲۵۰۰۰۰ تومان

با متوسط سود ۲۵ درصد

۶۵۶۲۵۰۰ تومان

با متوسط سود ۳۰ درصد

۷۸۷۵۰۰۰ تومان

حالا خودتان برای متوسط فروش ۱۵۰ عدد کالا یا بیشتر در روز حساب کنید و لذت ببرید!

اما هزینه یک دستگاه وندینگ تنقلات و نوشیدنی سرد چقدر است؟ در زمان نگارش این مقاله یک دستگاه مدل Arka-C1 با پنجاه نوع تنوع کالایی و ظرفیت حدود ۵۰۰ قلم کالا و سیستم اطمینان از تحویل کالا به مشتری، حدودا ۱۰۰ میلیون تومان است هزینه خواهد داشت. یعنی سرمایه گذاری شما ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر دستگاه خواهد بود.

فکر میکنید هزینه اولیه دستگاه بالاست؟! بگذارید برایتان یک محاسبه جذاب دیگر انجام دهم!

فرض کنید که بر اساس جدول یک شما روزانه ۱۰۰ کالا فروش دارید، اگر متوسط سود فروش به ازای هر کالا را ۳۰ درصد در نظر بگیریم شما در طول یکسال حدود ۷۵ میلیون تومان درآمد خواهید داشت. سرمایه گذاری شما چقدر بود؟ ۱۰۰ میلیون تومان. این یعنی شما در عرض یکسال ۷۵ درصد سرمایه اولیه خود سود کرده اید. اگر روزانه ۱۲۵ کالا بفروشید چطور؟ حدود ۹۴ درصد سرمایه اولیه خود سود کرده اید! با سود بانکی متوسط ۲۰ درصد مقایسه کنید! جذاب نیست؟

اجازه بدهید!!! هنوز تمام نشده است! میخواهم باز هم موضوع را جذاب تر کنم!!!

روزانه چقدر زمان شما برای رسیدگی به دستگاه گرفته میشود؟ به ازای هر دستگاه به طور متوسط ۲ ساعت! عالی نیست؟؟؟ شما فقط دو ساعت در روز صرف رسیدگی به دستگاه میکنید و باقی ساعات دستگاه برای شما کار میکند. حتی وقتی شما در حال خواب یا تفریح هستید!

هنوز تصمیم نگرفته اید؟! بگذارید باز موضوع را برایتان جذاب کنم!!! بله، قصد دارم به شما دستگاه بفروشم 😉 😀 اما خودتان این موارد را به دقت تحلیل کنید)

فرض کنید شما این میزان سرمایه را صرف خرید یک خودرو چند سال کارکرده میکنید و در اسنپ کار میکنید. فکر میکنید سالیانه چقدر درآمد دارید؟ برای این میزان درآمد چند ساعت در روز باید کار کنید؟ چقدر خودرو استهلاک به هم میزند؟ بله حق با شماست! کسب و کار وندینگ هم چالش های خود را دارد که در مقاله سود کسب و کار وندینگ (دستگاه های فروش خودکار کالا) به آن پرداخته ایم و حتما مطالعه کنید، اما واقعا کدامیک چالش کمتری دارد؟ کدامیک سود بهتری دارد؟

یک مورد دیگر، در صورت کار در اسنپ (یا مشاغل مشابه) شما باید حداقل در روز ۱۰ ساعت کار کنید تا به صرفه باشد، در کسب و کار وندینگ حدودا دوساعت! باقی ساعات را دستگاه برای شما کار میکند.

در اسنپ شما اگر بخواهید درآمدتان را گسترش دهید و یک خودرو دیگر بخرید، آیا باز میتوانید همزمان دو خوردو را برانید؟! از آنجا که در کسب و کار وندینگ شما ۲ ساعت به ازای هر دستگاه زمان صرف میکنید، میتوانید تا ۴ دستگاه را ساپورت کنید (گسترش و افزایش درآمد). نظرتان چیست؟!

جمع بندی

اسنپ یک مورد برای آشنایی ذهنی شما بود. شما میتوانید این کار را با شغل کنونی خود و یا موارد دیگر مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که آیا وارد این کسب و کار بشوید یا خیر. تصمیم گیرنده شمایید. اگر نیاز به مشورت و یا راهنمایی داشتید با ما تماس بگیرید. سعی ما بر آن است که تا جای ممکن شما را برای ورود کم ریسک تر و پربازده تر به کسب و کار وندینگ راهنمایی کنیم.

این مطلب توسط بخش تولید محتوای شرکت “آرکا سدید صنعت ایرانیان” تهیه شده است.

هر گونه کپی و برداشت از این متن تنها با رضایت کتبی شرکت آرکا سدید و ذکر منبع و درج لینک مطلب از سایت آرکا-سدید ممکن است.

وبلاگ مرتبط

ارسال دیدگاهآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.