محبوب‌ترین اجناس برای پر کردن دستگاه فروش خودکار کالا (وندینگ ماشین) کدامند؟

فروش محصول مناسب به خریدار یکی از مهم‌ترین جوانب اداره کردن یک تجارت وندینگ سودآور است. در تمام مدت از فروشندگان تماس‌هایی دریافت می‌کنم که برای پر کردن ماشین‌های وندینگ جدیدشان اشتیاق دارند اما نمی‌دانند باید بر روی چه اجناسی سرمایه گذاری نمایند. این مقاله بر روی معروف‌ترین و سودآورترین اجناس متمرکز است.

فروش محصول مناسب به خریدار یکی از مهم‌ترین جوانب اداره کردن یک تجارت وندینگ سودآور است. در تمام مدت از فروشندگان تماس‌هایی دریافت می‌کنم که برای پر کردن ماشین‌های وندینگ جدیدشان اشتیاق دارند اما نمی‌دانند باید بر روی چه اجناسی سرمایه گذاری نمایند. این مقاله بر روی معروف‌ترین و سودآورترین اجناس متمرکز است.

همانطور که میدانید هر مکان و جامعه افرادی که به آن مکان رفت و آمد میکنند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نوع اجناس داخل دستگاه وندینگ دارند. مثلا در مراکز درمانی نوشیدنی های انبه و آناناس و سیب بسیار پر فروش هستند، در حالی که در مراکز آموزشی نظیر دانشگاه ها، نوشیدنی های با طعم های خاص تر مثل استوایی، آلبالو و همچنین انواع نوشیدنی های گازدار فروش بالاتری دارند. در این مقاله ما یک برآیند کلی را مطرح میکنیم و اجناسی که در کل هم مناسب دستگاه های فروش خودکار کالا (وندینگ ماشین) هستند و هم فروش بهتری دارند را معرفی میکنیم. این میتواند یک نقطه شروع بسیار خوب برای تازه واردان این صنعت باشد. تغییر اجناس و بهبود و رسیدن به ذائقه جامعه هدف به مدتی زمان و ثبت بازخورد مشتریان دارد اما با رعایت این لیست پیشنهادی میتواند در زمان بسیار کمتری به این مهم دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که ثبت بازخورد مشتریان لازم و ضروری است، اما بدان معنی نیست که هر آنچه گفتند را انجام دهید. به این دلیل که به تجربه دیده ایم که مشتریان بعضا اجناسی پیشنهاد میدهند که فروش چندانی ندارند و یا شرایط نگهداری و حمل آن ها تا محل دستگاه مشکل است و یا حاشیه سود مناسبی ندارد. توجه کنید که میزان فضای دستگاه محدود است و شما باید ضمن تامین ذائقه اکثریت، سود مناسبی هم داشته باشید.

مورد مهم دیگر آن است که بهانه سود بیشتر هر کالایی را انتخاب نکنید! منظور این است که بهتر است و شدیدا پیشنهاد میشود در دستگاه های وندینگ از برندهای معروف و اجناس با کیفیت و شناخته شده استفاده کنید. در بیانی دیگر کلاس کاری خود را حفظ کنید!!!. بسیار دیده ام که برخی از همکاران از برندهای آبمیوه بی کیفیت در دستگاه های خود استفاده میکنند تا به سود بیشتری برسند. از نظر ما این کار نه تنها ضایع کردن حقوق مشتریان است، بلکه باعث میشود در بلند مدت فروش دستگاه شما کم شود و مشتریان ثابت خود را از دست بدهید.

لیست پیشنهادی شرکت آرکا-سدید از محبوب‌ترین اجناسی که در انواع ماشین‌های وندینگ به فروش می‌روند :

توجه : این‌ها مثال‌هایی از پرفروش‌ترین‌ها می‌باشند (ترتیب خاصی در نوشتن شان وجود ندارد)

تنقلات و اسنک‌ ها:

Snickers, Twix, Mars، شکلات هیس، شکلات بایکیت تلخ، کروسان، Sando، Kitkat، Hobby، سانی (شرکت شونیز) اسمارت دریم (شیرین عسل)، بیسکوییت های بای، بادام زمینی نمکی و سرکه ای، کیک تاینی، بیسکوییت دایجستیو، .

نوشیدنی‌ها و سودا پاپ‌ها:

این نوشیدنی‌ها محبوب‌ترین‌ها هستند: آب گازدار رژیمی، آب معدنی، نوشیدنی های انرژی زا (هایپ، سینرژی و … ، نوشابه های گازدار (پپسی، کوکا، اسپرایت، کوکای رژیمی، پپسی رژیمی و … )، آبمیوه های پاکتی و بطری پت، آلوورا، رانی

نکته آخر

اکثراً وندینگ ماشین ها برای فروش خوراکی و نوشیدنی ها به کار میروند، در حالی که از این ماشین‌ها برای فروش انواع مختلف اقلام می‌توان استفاده نمود. یک بار صاحب یک خشکشویی با من تماس گرفت تا راجع به امکان فروش بسته‌های مواد شوینده از ماشین وندینگ سوال کند. افراد دیگری هم بوده اند که با من تماس گرفتند و مشتاق فروش لوازم تحریر در مدرسه توسط ماشین وندینگ بودند. هتل‌ها همواره از این ماشین برای فروش استفاده می‌کنند، نه تنها برای اسنک و سودا، بلکه برای فروش وسایلی که مسافرین اغلب فراموش می‌کنند؛ مانند خمیر دندان، آسپرین، دئودورانت، پد زنانه، چسب زخم، قرص سرماخوردگی، یا کاندوم. کتابفروشی ها برای فروش کتاب میتوانند از این دستگاه ها استفاده کنند و … .

ماشین‌های وندینگ می‌توانند تقریباً همه چیز بفروشند و هر روز اقلام جدیدی به لیست بالا افزوده می‌شود. اکثر ماشین‌ها قابل تنظیم می‌باشند، پس می‌توان با تنوع شکل و اندازه اقلام وفق پیدا کنند. اگرچه، دانستن این که این اقلام به فروش برسند یا نه، گام حیاتی بعدی برای موفق شدن تجارت وندینگ شما است.

دستگاه های وندینگ میتوانند ابزاری بسیار مناسب برای معرفی و برندسازی محصول شما باشند.

این مطلب توسط بخش تولید محتوای شرکت “آرکا سدید صنعت ایرانیان” تهیه شده است.

هر گونه کپی و برداشت از این متن تنها با رضایت کتبی شرکت آرکا سدید و ذکر منبع و درج لینک مطلب از سایت آرکا-سدید ممکن است.

وبلاگ مرتبط

ارسال دیدگاهآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.