اجناس وندینگ ماشین

چگونه در کسب و کار وندینگ رضایت مشتریان را بالا ببریم؟

ده روش برتر برای راضی نگه داشتن مشتریان در کسب و کار وندینگ

وقتی یک مکان مناسب برای دستگاه خود پیدا میکنید و قرارداد میبندید، از دست دادن آن مکان برای شما بسیار سخت خواهد بود. در لیست زیر، ۱۰ روش برتر برای راضی و وفادار نگه داشتن مشتریان و صاحبان لوکیشن دستگاه وندینگ پرداخته شده است:

 

۱- از دستگاه مناسب استفاده کنید. آنچه ما در کسب و کار وندینگ در ایران و برخی مشتریانی که با دستگاه ها آشنایی چندانی ندارند میبینیم، آن است که به دنبال دستگاه بسیار ارزان هستند و به همین دلیل بعضا دستگاه های دست دوم را ترجیح میدهند. این مورد را در مقاله ای تحت عنوان دستگاه وندینگ نو بخریم یا کارکرده؟ مورد بررسی قرار داده ایم.

۲- دوستانه رفتار کنید. بیش از هر چیزی، بایستی شما، یا همکارتان که اپراتور دستگاه است، دوست داشتنی باشید! شما باید با افرادی که در هنگام رسیدگی به دستگاه از روی کنجکاوی در مورد دستگاه فروش خودکار کالای شما سوال میپرسند و یا کارمندان مجموعه یا سازمان و غیره سلام و احوال پرسی داشته باشید و با روی گشاده به آنها پاسخ دهید.

۳- تمیز و مرتب باشید. عاری بودن ماشین وندینگ از گرد و خاک و کثیفی، لزوماٌ مشتریان جدید دعوت نمی‌کند، اما اگر ماشین تان کثیف باشد، مطمئناً مشتریان قبلی خود را از دست می‌دهید. در هنگام رسیدگی به دستگاه وندینگ نوشیدنی های گرم نیز حتماً از دستکش مناسب استفاده کنید.

۴- به تاریخ انقضای محصولات دقت کنید. مشتریان در هنگام خرید از دستگاه وندینگ نمیتوانند تاریخ تولید و انقضای محصولات را پیش از خرید چک کنند. این وظیفه بر عهده شماست. اگر محصولتان تاریخ گذشته باشد، ممکن است مشتریان تان را از دست داده، و آن‌ها هرگز به شما اعتماد نکنند.

۵- با توجه به فروش دستگاه به گونه ای برنامه ریزی کنید که دستگاه خالی نشود. ممکن است نیاز باشد برخی از محصولات پرطرفدار در چند ردیف پر شوند تا دیرتر تمام شوند. این کار بهتر از آن است که محصولاتی متنوع بگذارید اما هرگز فروخته نشوند.

۶- از مشتریان تان بپرسید علاقه دارند چه چیزهایی در ماشین وندینگ ببینند. تا جایی که می‌توانید خود را تطابق دهید. برای این موضوع پیشنها میکنیم مقاله “محبوب‌ترین اجناس برای پر کردن دستگاه فروش خودکار کالا (وندینگ ماشین) کدامند؟” را نیز مطالعه کنید.

۷- قیمت‌ها را رقابتی نگه دارید. مثل همه چیز در این دنیا، افراد به دنبال قیمت هستند. مجبور نیستید ارزان‌ترین مارکت باشید، اما لازم است که حداقل منصف باشید.

۸- عملکرد دستگاه فروش خودکار خود را مناسب نگه دارید. هیچ چیز بیشتر از داشتن دستگاه وندینگ خراب، از اعتبار شما نمیکاهد. طبیعی است که ماشین هر از گاهی خراب شود، اما وقتی این اتفاق چندین بار رخ داد، مشتریان تان از دست خواهید داد.

۹- تجهیزات مناسب را تهیه کنید. برای جابجایی اجناس از خودرو تا دستگاه و همچنین برای سرویس دستگاه در صورت نیازف تجهیزات و ابزار مناسب داشته باشید.

۱۰- حرفه‌ای به نظر بیایید و حرفه‌ای عمل کنید. عملکرد فروش شما از نحوه ای که شما و همکاران‌تان در پر کردن ماشین به نظر می‌آیید و رفتار می‌کنید قضاوت می‌شود. این عمل به این معنا نیست که کت و شلوار بپوشید و کراوات بزنید، اما همین که حرفه ای و تمیز باشید کافی است.

جمع بندی

به تجربه یافته ایم که وقتی این موارد را انجام میدهیم رضایت مشتریان را در پی دارد و مشتریان دائمی خواهیم داشت. شما چه مورد دیگری می‌شناسید که کسب و کار وندینگ تان را پر رونق تر کند؟

این مطلب توسط بخش تولید محتوای شرکت “آرکا سدید صنعت ایرانیان” تهیه شده است.

هر گونه کپی و برداشت از این متن تنها با رضایت کتبی شرکت آرکا سدید و ذکر منبع و درج لینک مطلب از سایت آرکا-سدید ممکن است.

وبلاگ مرتبط

ارسال دیدگاهآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.